dijous, 22 d’octubre del 2015

LA PORTADA DEL PROGRAMA DE LES FESTES D'OCTUBRE DEL 1993


La portada del programa de l'any1993 duia una magnífica foto de la Mare de Déu i el Jesuset feta per Jaume Garcés Mengual. D’ella el seu autor ens explica el següent: “Podríem dir que va ser el meu primer treball professional. L'inici de molts treballs de disseny que vindrien després. Eixa portada la vaig fer per col·laborar amb les festes quan era estudiant de segon curs de Belles Arts. La fotografia la vaig prendre amb una flamant càmera reflex analògica que m'havien regalat perquè en el curs vinent havia de cursar l'assignatura de fotografia. Recorde que el rector em va deixar accedir a l'habitacle on roman la Mare de Déu i allí vaig aconseguir la vista del contrapicat de la Verge. El revelatge dels negatius també el vaig fer jo manualment (així eren aquells temps). Vaig positivar la imatge utilitzant una vella ampliadora del meu oncle Juan, qui de jove havia tingut una forta afició per la fotografia i li va faltar ben poc per arribar a dedicar-se professionalment. Va ser ell qui em va ensenyar a revelar i positivar els negatius en paper i desenvoldrem pel laboratori fotogràfic casolà. Encara recorde amb molta nostàlgia aquell primer contacte amb la màgia de la fotografia analògica, imatges formades per blancs, negres i grisos que apareixien de sobte sobre els papers mullats dintre de les cubetes, com si foren misterioses aparicions entre llums vermelles i l'olor agre dels líquids de revelatge.”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada